5 redenen waarom bibliotheken de Social Media Bootcamp organiseren

Social Media Bootcamp voor Werkzoekenden en Ondernemers WebbiebSinds de introductie van de Social Media Bootcamp voor Werkzoekenden & ZZP’ers heb ik al heel wat reacties terug gehad.

Bibliotheken organiseren de Social Media Bootcamp als een dag, een middag of een avond evenement. 

De keuze daarin maakt de bibliotheek zelf. Net als de hoogte van de deelnamekosten. Er zijn bibliotheken waar het gratis is, bij andere bibliotheken variëren de deelnamekosten van €7,50 (dagdeel) tot €32,50 (hele dag).

Wat ik van alle deelnemers en de bibliotheken terug hoor zijn de enthousiaste reactie na afloop. In veel gevallen kiezen de bibliotheken ervoor om de social media  bootcamp opnieuw te organiseren.

Hieronder heb ik samengevat waarom de bibliotheken enthousiast zijn over het organiseren van de social media bootcamp voor Werkzoekenden & ZZP’ers.

5 redenen waarom bibliotheken de Social Media Bootcamp organiseren:

1. Op de social media bootcamp komt nieuw publiek af.

Werkzoekenden en ZZP’ers die op de bootcamp af komen worden door de bibliotheek als verfrissend ervaren:vaak is het een combinatie van jonge en ondernemende mensen.

2. De deelnemers zijn enthousiast.
De deelnemers zijn ethousiast over de bootcamp omdat die inspirerend en informatief wordt gevonden. Wat de deelnemers prettig vinden, is dat het praktijkgericht en concreet is: ze worden meteen in de doestand gezet. Bekijk ook het filmpje ‘Venlonaren digitaal afgebeuld tijdens Social Media Bootcamp‘.

3. Goede verdiepsessie voor kennisoverdracht.
Vaak wordt de Social Media Bootcamp gehouden als verdiepactiviteit voor kennisoverdracht. Denk hierbij aan programmalijnen Basisvaardigheden of het Sociale Domein, bijvoorbeeld de Walk & Talk. Voor werkzoekenden en ZZP’ers is het een prima evenement om de diepte in te gaan en de praktische ins en outs van social media te ontdekken.

4. Bibliotheken hebben er zelf ook wat aan.
Bij de Social Media Bootcamp zitten ook medewerkers van de bibliotheek zelf. Niet zonder reden: ook de bibliotheek zelf leert prima van alle mogelijkheden die social media te bieden heeft.

5. De bibliotheek legt hiermee verbindingen in het sociale domein.
Dat is wat ik vaak terughoor. Dat bibliotheken contact opnemen met het UWV of sociale zaken van de gemeente en hierin gezamenlijk optrekken.

Wil je de Social Media Bootcamp voor Werkzoekenden & ZZP’ers ook in jouw bibliotheek organiseren? Neem contact op met Webbieb via info@webbieb.nl of klik hier voor meer info.

Webbieb | Huub van Dommelen

> Meld je aan voor de gratis Webbieb nieuwsbrief!

IMG-20170211-WA0001

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s