7 oppeppers voor je social media

7 oppeppers voor je social media-Webbieb

Heeft je social media een frisse impuls nodig?

7 oppeppers voor je social media
De social media voor de bibliotheek loopt best goed, maar het is wat ingeslapen. Een frisse impuls zou geen kwaad kunnen. Is dit herkenbaar? Hieronder 7 oppeppers voor je social media.

7 oppeppers voor je social media:

1. Laat iemand anders achter de knoppen zitten.
Vraag ’s aan een collega of die de Twitter of Facebook een weekje van je overneemt. Of ruil de kanalen tijdelijk onderling.

2. Stel een lijstje met nieuwe bronnen samen.
Zoek naar nieuwe bronnen voor je updates. Vaak heb je de bekende plekken waar je altijd kijkt. Door op andere plekken te kijken kom je nieuwe dingen tegen die bruikbaar zijn. Zoek bijvoorbeeld op Google of Pinterest naar iets nieuws.

3. Doe iets nieuws met je social media.
Iets nieuws doen met je bestaande social media. Bijvoorbeeld door meer korte filmpjes van je activiteiten op Facebook en Twitter te plaatsen. Vlogs voor op het YouTube kanaal van de bibliotheek kan ook. Of je gaat experimenteren met nieuwe social media, zoals Pinterest, WhatsApp of Instagram.

4. Vraag iemand anders om tips en ideeën.
Je kent vast wel iemand in je kennissenkring die iets kan zeggen over je social media uitingen. Vraag ’s wat die persoon ervan vindt, positief en negatief. En of die nog tips voor je heeft.

5. Iets anders doen dan zenden.
De automatische piloot staat vaak ingesteld op vooral zenden. Leg de focus op iets anders: het retweeten van anderen bijvoorbeeld. Of reageren op berichten van anderen. Vragen stellen. Andere pagina’s liken en opmerkingen geven bij updates. Vaak krijg je reactie terug.

6. Even helemaal niets doen.
Voor de social media die hard is dit bijna onverdraaglijk :-), maar het kan een optie zijn. Een weekje niks doen kan ook inspiratie geven.

7. Volg de training Social Media 2.0.
De training Social Media 2.0 is speciaal ontwikkeld om een nieuwe impuls te geven aan de social media in je bibliotheek: de social media platformen van nu staan centraal. Hoe organiseer je dit efficiënt en hoe bereik je je belangrijkste doelgroepen? Dat is waar de training Social Media 2.0 over gaat. Misschien een idee? Hier meer informatie over de training Social Media 2.0.

Heb jij nog tips? Laat het mij weten, ik hoor ze graag!
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s